Vespa Sprint

Waarom de Vespa Sprint

De Vespa sprint heeft een mooi klassiek ontwerp die niet ten koste is gegaan van de kwaliteit. De Vespa Sprint heeft een volledig aluminium behuizing die compact, lichtgewicht, comfortabele en beschermend is. Met de rechthoekige voorlampen, rode schokdempers, sportzadel en smal dynamische vorm is de Vespa Sprint de meest sportieve scooter van Vespa.

Vespa sprint euro 4 & 5

De vespa sprint euro 5 heeft een 49cc i-get-motor die gekalibreerd is om de prestaties te verbeteren, verbruik nog lager te maken en betere sportprestaties bij alle weersomstandigheden te bereiken. De i-get-motor doet dat met 3 distributie kleppen, 1 uitlaat en 2 inlaatkleppen en electronische injectie. De i van intelligent komt van de geïntegreerde barometrische censoren die de carburatie en verbranding constant bewaakt en aanpast.

De vespa sprint euro 4 heeft uiteraard ook een goede motor, hij stoot iets meer uit dan de euro 5 en daar komt ook het verschil vandaan. Brandstof motoren moeten steeds schoner worden en ook die van scooters, hierdoor moeten ze steeds voldoen aan de euro wetgeving. De euro 2 en 3 waren al ingevoerd en in 2018 is euro 4 ingevoerd, dat betekent niet dat u er niet meer mee mag rijden maar dat ze niet nieuw verkocht mogen worden.

Geschiedenis

Piaggio begon scooters te maken na de tweede wereldoorlog, ze maakten de scooters van oude vliegtuigonderdelen. De eerste werd Vespa genoemd wat wesp betekend door zijn vorm en zachte gezoem. De Vespa primavera is een oud klassiek model dat tientallen jaren niet meer gemaakt werd. Nu is hij een tijdje terug met zijn klassieke vorm maar met alle nieuwe technologie. De vespa sprint is een opvolger van de van de Vespa S, deze lijn scooters hebben een sportief uiterlijk. Naast de strakke vormgeving is de Vespa sprint een waardige opvolger met zijn sportieve rijgedrag. Door de wendbaarheid en snelheid is de sprint een perfecte stadsscooter.

Website door Bluebird Media ©